Zgłoś swój piec
Każde nowe urządzenie grzewcze (np. piec, kominek, pompa ciepła) należy zgłosić do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, w terminie do 14 dni od pierwszego uruchomienia. Osoby, które uruchomiły nowe źródło ciepła w okresie po 1 stycznia 2020 r., bez pośrednictwa Urzędu Miasta i Gminy w Cegłowie zobowiązane są do pilnego uzupełnienia informacji w oparciu o formularz Deklaracji A dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw w budynkach mieszkalnych, a także wg wzoru załącznika nr 10 do uchwały Sejmiku Województwa Mazowieckiego w sprawie Programu ochrony powietrza dla strefy mazowieckiej (Dz. Urz. Woj. Mazow. 2023 r., poz. 13001). Informacje należy kierować do Urzędu Miasta i Gminy w Cegłowie, ul. T. Kościuszki 4 w Cegłowie w terminie do 29 listopada 2024 r.
Zakres informacji, które zawiera deklaracja o wymianie źródeł ciepła przekazywana w przypadku, gdy wymiana realizowana jest bez pośrednictwa lub współfinansowania przez gminę
1) Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła;
3) Numer telefonu właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu;
4) Adres poczty elektronicznej właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu, o ile posiada;
5) Informacje o liczbie i rodzaju wszystkich eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach, dotyczące stanu
przed wymianą i stanu po wymianie;
6) Powierzchnia użytkowa budynku ogrzewana przez źródło ciepła;
7) Koszt przeprowadzonej wymiany;
8) Źródła finansowania przeprowadzonej wymiany;
9) Data rozpoczęcia i zakończenia wymiany.